Helgen,,,

Ojoj villken Helg,, Full fräs som alltid i vår familj,,,,
Fredag,,,, Linnea & jag åkte & hanldade ALLT till kalaset,,, sen hem städa och vid fem kom familjen,,, Bror med familj (kramforsbor) och syrran från södertälje med sina kottar!!! vi grillade och hade supermysigt!!! det är så sällan vi ses alla syskon,, (nästan alla syrran i sveg saknas) det va iaf jätte kul,,,
Min Galna Bror,,,,

 Syskonen STENGEL Ingela, Jörgen & Jag....



 Brorsdotter olivia





 Jag & ÄLSKADE mamma

 Olivia med kompisen Matilda,,,





 Brosans Sambo Nettan



 God mat Grillad Entricote och fläskfile med MIN Varma pot sallad,,,,

 Det senaste på innekrogarna,, Rosevin med Fanta,,,,, Jättegott!!!!

 Skåål,,,

Kusinerna...

 Ingela & barna sov i Linneas rum,,,,,

 jack va Trött


Lördag morgon,,,, upp Käkade frukost,,, dammsög,, för jisses va grus det kommer in när man är många ,,,, som springer i dräneringshögarna på tomten,,,, sen till lokalen (där linnea skulle ha sitt kalas) för att duka och göra allt klart,,,
tack IGEN mamma & Nisse för hjälpen,,,,,
Sen hem Linnea skulle på Alice prinsess kalas så hon & sötaste jack tog sällskap,,, hon va älva,,,

Jack va Kung!!




och sen dags för mig snygga till sig och en cyckeltur till Tove,,, lite förfest innan vi cycklade vidare till karin på TEJFEST,,,, Ojoj va trevligt vi hade,,, hon hade fixar lekar och goda pajer,,, vi dansade & sjöng,,,, LALLAAALLAAA sen drog di flesta till Nyköping och krogen,,, jag & hanna cycklade hem,,,, Linnea fyllde ju år på söndagen så jag ville vara pigg!!!

Super duper GOD drink som tove fixat,,, (tack vare ett foto på FB tack helle!!)

 GÖÖR snygga TOVE!!!!



På väg,,,,,

 Hanna & tove

Fia & Ellinor

 Alltid lika snygga TOVE!!









Jag Fotade som vanligt ASA mycket så ni kan kolla på resten av bilderna HÄR!!!!

söndag morgon hade vi ställt klockan på halv sju för att sjunga för Linnea,,, vi fick sjunga 2 gånger innan hon vaknade,,, lill skruttan hon va så trött men NÖJD,,, öppnade paket och tittade på nya mamma mu filmen i sängen med frukost brickan,,,, jag fick sova en timma efter det,,, sen upp Baka tårta fixa till oss och till Lokalen och grejjade det sista,,, nisse hjälpte till att Blåsa ballonger,,, TACK,,,,,
det va ett Jäätte mysigt kalas,,, alla barnen va såå fina,,,, och Min älskade Mamma Agerade Troll dom hade tagit skatten (godispåsarna),,,, ojoj va kul det va,,,


 en trött Linnea





 Pippi Dataspel



Lite små grejeor,,,, och så lekstugan såå klart,, som linnea bestämt ska målas Rosa,,, och ja hon får bestämma!!! så Rosa blir den!!! (ljus rosa då)

 Dora Tårtan

 Skatten (godispåsarna)

 Innehållet i skatten!!!





 Perfekt Lokal att hålla kalas i,,, i denna lokal har man haft en & annan fest i sina umgdomsår,,,,
ojoj va berusad man varit,,, hahaha då kunde jag aldrig drömma om att jag skulle ha barnkalas här!!! Livet är underbart!!!



 Dom fina maskeradbarnen Älva,Lilla Ida i emil,Prinsessan Linnea och M va Brud,,,, underbart vad fin du är sa jag till henne,,, ja jag är BRUD sa hon,,,,, *fniss*

 Många fina presenter fick hon,,,, TACK Alla ni !!!

Här väntas det på fikat!!!!

 Sötaste Lilla riddaren man kan skåda!!!!

Blås på ljuset!!!

 Lilla syster va ju med såå klart





 Perfekt med stora lekparken utanför,,, och uppehåll så alla va UTE & lekte,,,,,



 Sen va det dags,,,, Att leta efter trollet i skogen som hade tagit skatten från Dora,,,,, OH va spännande det va!!!!

 Där satt trollet bakom stenen!!!!

 & det va ett Underbart fint troll!!!!!! (TACK ÄLSKADE MAMMA FÖR ALLT DU ÄR BARA BÄST!!!!)

 Trollet berättade lite av varje,,,,, sen delade den ut Skatter till ALLA barnen,,,,



 Ida va liiite skraj,,,,, skulle hon ta påsen??

 Jodå,,, Pappa va det farligt???

 Några tappra,, (riddare) vågade sitta med trollet!!!!!

 Oh ja med,,,,,,,

 Här är alla Kalasbarnen!!!! LINNEA VA SÅÅÅÅÅÅ GLAD att alla nästan alla kunde komma!!!

 Blås grejerna är beställda på nätet.. Låter lite bara,,,,


När alla barnen åkt städade vi undan,,, lämnade nyckeln och sen hem och plockade upp allt som  man släpad dit,,,,,  åt lite lätt middag linnea gick direkt upp till Alice,,,, sen kom dom hit,, Utklädda till CHEERLEDERS!!!! Och villka snygga sen,,,,




barnan slocknade SNABBT Vi tog det med lungt,,,, la oss skapligt,,,,,
I dag sov alla till 8 Jätteskönt!!!
Nu ska vi äta frukost,,,, d ska skyffla upp ALLT som rasat ner i vallgraven då det regnat,,,, Jag ska försöka få tillbaka lite solbränna,,jo för det ÄR SOL idag,,,
, I morgon ska det blir det ännu Finare väder,,, då blir det HAVET!!!!!!!! förhoppningsvis åker Fam eriksson med,,, det ska bli skoj,,, får se om det blir ön med stranden,,,,, det är ju såå bra till Ida,,, vi får se,,,, men då blir det till att lämna bryggan nio,,, så man får en BRA plats,,,,,, men underbart vi har inte varit ute med båten familjen en enda gång i år pga detta skitväder,,,,,,,

Ha en Underbar dag!!!!!
Pussar & Kramar
FIA

Kommentarer
Postat av: Jessica

vilket partaj;) du har inte en Dora påse över? Blev ju sugen hihi

2009-07-13 @ 15:30:08
URL: http://www.busnova.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0