Mån-Tisd

Stranden HELA dagarna.... Underbart i går Måndag va vi på Vivesta som typ 85% av alla andra det va jätta mycket folk,,, men Underbart,,,, Solade badade Myste,,,, Linneas Bästis Alice med familj va där familjen My familjen Åberg Brissman och en massa andra familjer,, *asg*

Vassegoda lite mera tjockis bilder,,, Men det är ju för faaan sommar!!!!




Första Doppet för iår,,,, jo man har ju kärring doppat sig lixom skvätt på sig men Igår badade jag Fullt simmade t.om en liten sväng,,, eller nja typ 3 simmtag!!!


Karin & grabbarna!!!







 Dom fick plats 3 st på krockon,,,, lite vingligt & fega Linnea skrek man plats fick dom,,,,



 Söta Thelma


Men jisses va man fikar då man är ute sådär,,`HUGA,, man har fanimej nåt i truten hela tiden,,, SKIT åxå,,,,, måste tänka på figuren,,, Efter badet,, Hem natta plocka upp ALLT som vanigt.... Middag,,,, Linnea och jag blev riktigt osams,,, förbannade skit,,,,,, hon hade varit tjurig HELA dagen,, inget som dög bara gnäll gnäll och käfta emot,,, väl hemma så gjorde jag enchiladas med kyckling,,, villket INTE föll lilla damen på läppen,,,,
- Fyy jag vill INTE ha den här ÄCKLIGA maten!!!
- Nehe men det är de som bjuds då får du vara utan det blir inget annat,,,
- ÅÅÅ DUmma DUMMA mamma.... äckliga maten,,,,blablalablablaaaa
 Jag blev ursinnig kastar in ungen på rummet och förklarar att hon får utegångsförbud!!! nu fick hon inte vara ute med Alice mer,,,,
ÅÅ villket liiv gap skriik tårar,,,, och PAPPAAAA PAAAAPAAAAA (precis som om han skulle komma & rädda henne,.,,,, hehehe)
det tog nog 40 minuter innan hon kommer ut & säger förlåt,,, men sen blev vi sams,,,,
När barnen somnat åkte jag till CE (coop extra) och handlade,,,, lite blöjor & hundmat,,,, sen när jag kommer hem grilljerar jag kyckling file kokar potatis steker korv och gör sås vi ska ha med oss till lunch ,,,, så man kom välan isäng vid 00,00 som vaaanligt!!

Upp i morse Ida va jättelessen och loj,,,, sen försökte hon kräkas hon lixom hulkade några gånger,,,, shit NEJ inte spy tänkte jag villket är MITT värsta!!! jag tog temp.. Ingen feber,,, så hon fick en alvedon ändå verkade som hon hade Ont i magen,,, sen somnade hon på min axel,,, Det händer ALDRIG!!!
Jag skulle vara på VCT för blodprovs tagning pga mina höga lever värden,,, så jag va på väg att avboka det & stranden men då hon vaknade va hon Mycket piggare & käkade frulle så jag tog med mig Kidsen & åkte ner,,,, dom va såå söta gick fram & tillbaka i korridoren,,,






provet tog 2 minuter att ta,, Linnea kollade med STOORA ögon,,, medan jag förklarade att Det gör IIINTE ont,,,, (men så klart lite sticker det ju till i armen,,,)

Hem Packa ALLT!!! iväg till Vivesta,,,, badade Solade FIKADE åt god lunch fii faan va gott med kall färsk potatis,,,
Oh just det receptet på Såsen... Kommer HÄR:

Koka upp En stor burk Creme fraiche tillsammans med en smulad buljongtärning,, (kött eller gröns spelar ingen roll)
Blanda I dill/viltlök ev gräslök,, vad man vill citronpeppar är gott till fisk rätter,,,
Låt kallna och ha den till Kött/kyckling
  gör kladdig pastasallad eller som jag gör blanda i fetaost och gurkbitar då såsen är ljummen och rör ner det i kokad tärnad potatis,,,,  sjuuukt good Potatissallad!!!


Vi bade idag IGEN,,, Linnea kommer ju såå klar på att hon är BAJSNÖDIG såå klart,, och det är det enda STOOORA MINUSET med vivesta havsbad,,, INGEN TOALETT!!!!!! Skiit åxå,,,, så vi vandrar iväg med våtservetter & hundbajspåse (djävligt bra att ha i krissituationer) till skogskanten,,
Men Nea är utan skor,, och varje ställe jag säger att här kan du sitta skrikker hon NÄÄ det finns ju MYROR det killar på benen det är kallr osv osv,,,, så tillslut hade hon glömt att hon va nödig,,, TACK FÖR DET!!!!

Vi va kvar till 15 tiden ,, då ringde mormor och sa att tjejerna fick komma till henne en stund för jag skulle åka in till Dialect med Laptopen vars space knapp lossat på ett MYSTISKT sätt då Linnea spelade spel.... enl henne va det Katterna,,,, Hmmm ska vi tro på de???
Så till Momme med barna,, hem packa upp duscha In till NYK lämna datorn killen skulle fixa de till i morgon,,, SKÖÖNT,,, så nu sitter jag i källaren,,,, men det går Grymt mycket snabbare att ladda upp bilderna här,,,!!!

Sen till mormor Fick middag och Ida hade fått en NY liten Liggdockvagn,,,av mormor,,,(det är verkligen LITEn precis lagom till henne)
 men JISSES såå glad hon blev,, hon skreeek jag lovar SKREK rakt ut lixom tjööt då hon öppnade paketet,,,, sen har hon gått med den fram & tillbaka, matat dockan och gett dockan nappen,,,,, Snacka om dock fixerad  Linnea är inte alls så fixerad,,,, men hon ska me få en ny vagn när hon fyller,,, den som hon fick efter Bianca är vind och kör bara på 3 hjul...
så JIPPIIIE vi har kommit på en sak iaf hon kan få,,, fasen va svårt det är!!!






Väl hemma  linnea ute & lekte...... Jag plockade lite,,,, Ida somnade vid sju Linnea vid åtta.....
Nybadade båda två,,,,
När d kommer hem har han pratat med sin mor som skulle vara barnvakt till Ida nu Onsd/torsd då jag jobbar men hon hade tydligen ont i ryggen så det skeet sig BIG TIME,,,, HELVETTTTTTE
 Mamma jopbbar natt Pappa är hon Alice i stockholm,,,, va fan gör man ,,,,,????? Så det bli till att vabba i morgon,,, Linnea blir hemma från dagis,,,, FAAN FAAN FAAAAN säger jag!!!!!  Tur att jag jobbar på Lördag,,,,, Tänkte ju fixa en liten annanas paj att ta med som sommar fika,,, Innan semestern för det börjar ju Nästa vecka,,, Måste ju även handla sommar present til Dagis fröknarna,,, så det blir till att Hasta In på Torsdag då D kommit hem drån jobbet!!!!

Nu ska jag Kolla på Tv det va längesen NEEEEJ nu har jag ju missat ALLSÅNG!!!!! jaja bloggade ju istället,,,,,
Skit utan laptop,,,, kanske ska planera lunch till i morgon,,,,, hmm det får bli yoghurt & mackor,,,,

Pussar & Kramar till er!!!!
FIA

Kommentarer
Postat av: Kajza

Hej du! Förstår precis det där med att de ropar efter pappa så fort man skäller till på dom... Min 3,5 åring Rasmus är precis likadan... Häromdagen när vi hade ett av våra krig så sa han att han skulle berätta för pappa att jag var dum så skulle pappa sätta mig i fängelse.... hahaha... Kram på dig

2009-07-01 @ 21:06:39
URL: http://kavatskrypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0