Midsommarhelg!!!!

Ojoj va full fräs det varit HELA helgen,,, men ACK så trevligt vi haft,,,,,
Midsommarafton,,,,,
Vaknade ganska skapligt,, försökte vila extra länge så man skulle orka med hela dagen,,,,, D och Linnea åkte ner & kollade till Båten och köpte Lördags godis,,, fast det bara va fredag,, BUSIGT va???
medan dom va borta sov Ida,,, och jag band 3 fina kransar till mig & tjejerna helt ok,,, bara att dom va halv vissna redan när vi kommit fram,,, *asg*

Bästaste Bonuspappa Nisse kom med Blommor till oss och Lite saker till barnen i midsommarpresent,,, TACK TACK!!! du är toppen!!!


Vi snyggade till oss,, lockade hår,,, lite glitter på ögonen och ett hav av olika dofter här hemma,,,, fina kläder PACKA ALLT vi skulle ha med oss,, ombyte,mat,dryck,barn,hund, mmmm sen gick vi till Fam Karlsson,,,, Linnea cycklade och D hade varit och hämta skrindan så vi kunde dra ALL packning i Perfekt,,,,,

Hos Fam karlsson va det full far med barn/hundar/karlar,,,, grillen va laddad och barnen fick göra sina egna grillspett och äta till lunch,,,, Mycket smart IDE att låta barnen äta först,,, så man fick en liten chans att kunna äta själv när det va dags,,,,

Sen sill lunch med tillbehör för oss vuxna,,, det fanns allt gott,,, sill,bröd,gräslök,potatis,gräddfil,ägghalvor,sill tårta,rökt ÅL,grillad röding och SNAPS,,,, villket inte är min grej,,, nää men en eller två kan man nog få i sig,,, D hade köpt JÄTTE god snaps till oss fasen nu kom jag inte ihåg namnet men det va Hallon/granatäppleoch nån mer smak,,, (hah det hjälpte va?) men iaf skiiit god,, säker urgod att göra grogg på!!!

Som VANLIGT ska vi Mammor,,, fixa med ALLT, Ta hand om barn,byta blöja,plocka fram,plocka bort,hålla koll så ingen rymmer medan karlarna sitter och dricker & dricker och pratar... VARFÖR i helvette ska det va så??? jag sa& skrek till D några gånger att han fick resa på sitt arsle och göra nåt,,, och det hände ju SÄÄÄKERT,,,,
Faan det gör mig såå förbannad,,,, jag kanske med ville sitta i 10 minuter och snacka,,,, men Nä,,,,
villket resulterar i all männen oftast är fullast efter lunch och nån timma till,,,, så vi damer ska ha hand om DOM åxå,,,
Sen till kvällen när ALLA barn fått middag/pyjamas/borstat tänder DÅ är det vår tur att sitta STILL och grogga lite och med allt spring under dagen och härjande behövs typ 2 st sen är man på Yrslet,,,,, HAHAH Svensk Midsommar!!!!

Efter Lunch,,, Fiskdamm till barnen,,, med personliga påsar,, bara sååå seriöst,,, Hampus som är stora killen fick Lego,,,,småkillarna bilar, Linnea och dom andra tjejerna fick såpbubblor och Ida en nalle,,, och GODIS såå klart,,,,
Sen gick Männen (kors i taket) några av dom iaf,, och hämtade Björk och så klädde vi midsommarstången,,,, den blev jättefin,,, MATS va BÄST han fixade & donade,, medans Vissa andra... nämner INGA namn,, stod och snackade skit med en ÖL i handen,,,,, MORR,,,,,
Sen Dansade vi,,,, ALLA mammor/barn,, OCH ANDERS,,,, hahahah bara han som Pappa som va med,,, VARFÖR???? ännu en sak att irritera sig på,,, men men D fotate ju så en liiiten ursäkt,,,,, eller????
Jätte kul iaf,,, Annsofie:s pappa spelade gitarr och sjöng,,, stämmningen va på TOPP!!!!






 Men hur tur med vädret hade vi då!!! Stråålande sol HELA dagen!!! Tack för det!!!!








Barna hade Jätte kul!!!! Vu vuxna med,,, man fick dra upp byxor och hålla i Brösten så dom INTE hoppade ur,,tuttarna, hahahaha man är inte RIKTIGT klädd för hopp med små grodorna,,,,,,

Efter det,, lite Paus,,,, DÅ fick man sitta nån minut dricka cider och röka,,,,
sen TÅRTA och kaffe,,,, MIN goda tårta,,, den gick hem,,, kanske inte hos barnen,, men hos di vuxna,,,,

Sen va det dags att packa ihop ALLA sakerna,,,, så gick vi som ett zigenar läger vidare till Fam Åberg,,,, där barnen fick pasta/köttärsås medan det fixades med potatisknyten och såser till alla mammor/pappors kött som låg på grillen,,,,
barna lekte medan vi åt,,, eller innhalerade,, för AJAJ va hungrig man va,,, vi sjöng drack och ÅT,,,,,,

Plockade undan,,, i med barnen i pyjamaserna,,,, borsta tänder,,, sen i säng,,, Ida somnade ensam i fredrik & Karins dubbelsäng,,, Linnea i Idas vagn,,,, och di andra på madrasser,,,, Jätte mysigt,,,

DÅ blev det mammornas tur,,, att SITTA!!!!! dricka snacka,,,, men då gick luften ur oss,,, så vid halv ett gick vi hemmåt,,, med barnen i vagnar,,,,, och somnade sött!!!! man sover EXTRA skönt med en grogg i kroppen,,,,



Vi hade en UNDERBAR Midsommar,,,, tror nästan att det kan bli en sammanslagning nästa år med,,,,vi får välanse,,,,!!!
 
Det finns även bilder HÄR att titta på sen midsommar!!!

Midsommardagen barnen vaknade ganska skapligt,,,, jag hade deal:at till mig sovmorgon,,, så det fick jag til tio,,, Tack hjärtat!!!
Efter frulle tog vi en prommis till fam Åber för att hämta resterna av familjen,,, hahah eller alla väskor och div saker,,,,
Vi fick oss en kopp kaffe lite snack sen hem,,,,
Fixa lunch,städa,,, D fortsatte gräva Linnea lekte med Alice,,,,

D & några till karlar tog på kvällen båten på en premiär tur,,,,, till Nyköping och drack lite öl,,, (Inte D som körde båt) Karin & killarna kom till oss,,, Mina tjejer sov,, Killarna somnade DIREKT så karin & jag drack en cider fejsbokkade och snackade skit,,, men vi kom fram till att det inte va nån ide,,, såå trötta,,, så hon STÅLKVINNAN tar båda barnen i vagnarna & går hem,,,(vi orkade INTE vänta på till karlarna komma hem) hahah med 2 vagnar en fram en bak,,, hon är för härlig,,, "Detta är inte första gången kvittrar hon då hon går",,,,,

Jag slummrade i soffan till männen kom,,, snackade lite skit sen GONATT!!!! Jisses jag kan nog knappt lägga mig innan jag somnade,,,,, PANG!!!

Nu håller D på att ta bort trappen,., så vi får gå via garaget,,,, Linnea leker med Alice,,, Ida ska sova jag ska hänga ute en maskin tvätt,, sen snygga till mig,,, jag ska nämligen JOBBA idag 12-16 det ska bli najs,,,,,

ha en Fin DAG solen skiner,,,,

Puss & Kram
FIA

Kommentarer
Postat av: fru Kviby

ha det så kul på jobbet! jag ska se om jag får "permis" från sjukstugan, då kanske jag kommer o säger hej. vi får se hur de mår....

2009-06-21 @ 09:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0