Stranden,,,,

Ja men visst villket underbart väder det varit,, SOMMAR!!!
I går kom Hanna med Jack halv åtta... jätte kul Linnea & Han lekte massor,, vi åt frukost packade alla fika saker och  precis när vi skulle åka kommer Nala (vår ena katt) in med en STOR skogsmus i munnen,, Jätte stolt,,, bara det att Muskräket lever,, och då jag skriker på Nala så släpper hon musen i vardagsrummen varpå den piper och sticker in under soffan!!!! HELVETTE!!! jag gormar & skriker och drar ut sofforna ,, kommer sen på va fasen ska jag da den med,, hur ska jag få ut den????
rotar i  kökslådorna och får tag i en grilltång,,,, sen in igen och letar efter musen,,, hittar den i ett hörn,, Livrädd stackarn,,,, så jag kniper om den med tången och det PIPER & PIPER,,, snacka om PANIIIK,,, och sen kastar jag ut den i grushögen på baksidan,, där den ligger & flämtar lilla mus,,, jack & linnea kommer uppfarande och undrar vad jag håller på med,,,, vi tittar på musen en stund sen ger den sig iväg,,, PHU den klarade sig,, djurvän som man är,,

Vi åker till Vivesta,,,,, men det blåser rakt in där, så jag tar mod till mig och åker till Jogersjö ett havsbad i oxelösund,, där alla s.k SPÄNNISAR håller till,,, iaf va det så förr och en annan tjockis inte vågat sätta sin fot där,,,,jag har nog inte badat där sen jag gick i högstadiet,,, men nu hade jag ju 3 barn med mig ,,, kan det vara en ursäkt till allt fett??
haha vi slog oss ner mitt på stranden NÄRA vattnet så man skule slippa gå så långt och visa upp sig,,,, OCH för att ha nära till barna då dom badar,,, jag smörjer och byter om på ALLA 3 men då kommer Jack på att han är kissnödig,,, fasen åxå,,, jag förklarar att gå låångt ut i vattnet och kissa INGEN ser,,,, jaa säger han knatar ut,, jag fortsätta smörja tjejerna,, vänder mig om och där i vattenbrynet står lilla Jack med brallorna vid fotknölarna och snabeln ute och KISSAR en lååååång stråle,,,
HAHAHAHAH underbart,, som tur va va vi ute i god tid så det va knappt någe folk,,,, och sen va ju Linnea med Tvungen att kissa,,,, på samma sätt i vatten brynet,,, dock på huk,,,, fniss barn är Underbara,,,, och detta kisseri håller på hela dagen dom kissade & kissade ALLTID tillsammans,,,,
Vi förflyttar oss lite så vi ligger LÄNGST ner i ett hörn av stranden där INGEN annan kunde komma & lägga sig på ena sidan,,, sköönt vi fick en stor del för oss själva,,,,
Badade/fikade/åt glass/solade/lyssnade på musik och MYSTE,,, ungarna va JÄTTE snälla hela dagen inget bråk och lekte jätte bra,,,,
fram på efm kom fam Åberg och My med barn jätte nice,,,,














Hem dammsuga/duscha och sen kommer Tove/Magnus & greta,,, vi grillar och dricker vin fram till kl 02.00 SKIIIT kul,,,, det gör vi OM!!!!

Ställde klockan på 07.00 ganska sliten ,,, men upp frukost packade fika/badgrejor/flytvästar och ungar,,, och ner till Hamnen där jag & tjejerna fick följa med Fam Åberg/Matsa & Jenny på HAAAAVET!!!! Det har varit en aldeless UNDERBAR DAG!!!! splat badat grillat toppen,,,,
Lite krux med att få Ida att sova utan vagn och båten låg på andra sidan ön pga vinden så jag söver henne i famnen & lägger henne på den upp & nervända lilla uppblåsbara båten,,,, hon sov,,,, men jag va ju tvungen att fixa lite så hon inte skulle få så mycket sol på sig,,,, och sprätter till & vaknar SKIIT åxå..... sen va det nästan KÖRT men Karin intog position och vaggade henne fint på armen till hon somnade,,,,, Tack Karin!!! så hon slummrade en timma ,,,,, nästa gång åker Paraplyvagnen med,,,, lite mera att bära men va faaaan så smidigt och ungen måste ju sova,,,,,
Vi va ute hela dagen hemma vid 16 tiden solbrända och fina,,,










Vårt favvo ställe.... en Ö med en liten sandstrand,,,, PERFEKT!!! för kidsen









 Linnea fotade mig & ida,, OCH JA JAG BJUDER PÅ att det hänger över lite här & där!!!! Vassegoda!!!

 & hon passade på att fota sig själv!!!





 Lite Undervattensbilder!!!! blev ju helt OK











Stackars Älskling har varit hemma & grävt klart på tomten!!! Han är såå duktig,,,
Nu sover barnen gott...
jag fick blommor & choklad av min kära sambo i dag,,,,


JAG ÄLSKAR DIG!!!! D

Så nu ska vi MYSA i soffan med lite snask!!!!

Ha en Mysig Lördag kväll
PUSS & KRAM
FIA

Kommentarer
Postat av: D

ja. jag sitter här och väntar på dig.kom hit och mys med godis och snask.....men ännu har du inte dykt upp....... snyft...;)

2009-06-27 @ 22:00:38
Postat av: Tove

Å vilka fina bilder du har tagit idag!!!

Kram

2009-06-27 @ 22:15:41
Postat av: Helen

Hahahahaaa! Gillar kisshistorien! Go kidz!

2009-06-27 @ 22:44:21
Postat av: Netta,Bror Jörgen,Nicole,Olivia.

Vilket underbart väder,jag och tjejerna har varit till Hörsång uti Höga Kusten och solat.Jörgen jobbar en vecka till.Syns snart kram från oss i norr

2009-06-28 @ 16:45:19
Postat av: Jessica

åh härliga bilder

2009-06-29 @ 20:12:17
URL: http://www.busnova.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0