Helgen,,,

Ja det har varit dåligt med bloggande under helgen,,, och jag har haft liite ångest över det,,,, men nu ska jag försöka komma ihåg allt,,,,

I fredags städade jag och plockade som vanligt,,, men jag HATAR när man går barfota och det är grus under fötterna,,,, (tackar nova för det) så jag måste dammsuga varje dag,,,,
Daniel slutade vid lunch så vi drog till IKEA mamma hade barnen,,,, vi köpte bänkskivor till köket,,,
Prägel helsvart,,,,

Och kollade på diskho...jätte snygg en enda stor,,, rostfri,, NYHET så jag hittade ingnen bild på hemsidan.... men enl tjejen i info så skulle den ev inte passa med blandare & så,,, men vi ska mäta ordentligt vi tror det ska gå så jag får snärta upp och köpa den nån dag,,,, kollade även utt ett snyggt kakel på Bauhaus,,,,svart det med,,,, vi har ju vita köksluckor så det kommer bli fint,,,,,& vita tapeter blire.... kollad eäven på nytt köksbord Ikea har ju billiga och snygga så det blir ett vitt snygg ev med varta stolar,,,, får se hur ekonomin ser ut,,,, *suck*

Iaf på Ikea när vi kollar på bänkskivor så gick våra meningar isär,,,,som så många andra som handlar på IKEA,,, haha så vi blir lite smått osams.. Min sambo är så Fruktandsvärt velig,,, helt tvärtom från mig,,,, och det går inte alltid bra... som denna gång han blir skit arg och kastar kökskatalogen på golvet och gormar ...
- Vi skiter i detta & åker hem,,,,,
Jag HATAR när man gapar,,,,, man kan faktiskt bita ihop och prata sansat,,, men detta har han från sin ja mamma skulle jag tro,,, svårt att hålla ner tonen,,,,,men jag skiter i detta & tycker att han beter sig som ett arsle,, så jag låter han gå,,,, jag stannar kvar & kollar på hoarna,,,, då kommer han tillbaka efter 3 minuter och har sansat sig,,,,, och kunde då hålla med MIG om att det jag sa va ganska bra,,,,, men jag säger det igen jag HATAR!!!! när man ska ställa till en scen och skämma ut sig istället för att prata lite tyst och dämpat,,,, men men alla är vi olika,,,, och bänkskivor köpte vi,,,,,

Då kommer vi till ett nytt dilemma,,,, den långa skivan är 1.63  2.63 får vi in det i bilen??
-Det går aldrig säger min negativa sambo,,,,
positiv som jag är så..
- Joo men det är klart det går,,,, så kort är ju inte bilen,,, i värsta fall får man åka med liten öppen baklucka,,,,,
- Och hur ska du fästa luckan då??
- Ja du har säkert spännband ligger som alltid,,
- mutter,,, jo vi får prova... men hur gör du om den INTE går in?????
- Ja jag får väl gå till återköp med den då,,,,
- mutter igen,,,,

Vi går med packad vagn till bilen,,,, fäller sätena..... i den underbara Volvon kan vi fälla passagerar sätet fram med,,,, och Joo Som jag trodde den GICK IN,,,, jag dansar lite på parkeringen,,,,
- Vad va det jag sa?????
- Faaan villken tur du hade nu,,,,, Daniel skrattar,,,,


Man jag tror att hade han varit 100% säker på att den inte skulle gå in hade vi ALDRIG köpt skivan,,,, men om den inte hade gått in så hade jag fått skit och kånkat med den själv till Byten/återköp..... så han va ju lite smart ändå,,, eller???

Vi svängde förbi hos min Stora syster i Södertälje och fick en bit mat,,, lite leksaker till Linnea och lite syskonkärlek... tack för det syrran Love you!!!
Hon visade sin nya lilla Cab super snygg!!!



Hem slängde av Prylarna sen åker jag till mamma & hämtar barnen,,, Dom hade ju somnat så klart,,, klockan va ju halv 8,,,, så vi bär in dom i bilen,,,, hem in med dom i sängen,,,, sen slappar i soffan,,,

Mamma & Nisse åkte i går (Lörd) till Koh mok (vet ej hur det stavas)Thailand,, 2 veckor,,,, så hon den stackarn va barnvakt in i det sista,,, men älskade mamma ställer ALLTID Upp!!!! TACK...... så nu kommer vi sakna ihjäl oss efter henne ,,,,
Linnea sa i morse:
- Jag tycker momme kan komma hit idag,,,,Gumman hon saknar momme,,,,,

I går Va det plock av alla saker som ligger ÖVERALLT!!!! Daniel tvättade lastbilen,,,, jag tvättade Ida som bajsade ner sig 3 gånger,,,, 2 tänder på väg i överkäken,,,, en är nästan ute,,,, skruttan hon har så ont,,,, och bajsar ILLA,,,,

Sen gjorde vi fika och tog en promenad till Tove/Magnus/Nils & Greta i deras nya hus,,, som dom håller på att renovera för fullt,,,, *phu* men det kommer bli såå bra!!! dom är så duktiga,,,,
Vi hade med oss kaffe/saft och kakor,,, så vi hade mysigt på golvet i vardagsummet,,,,








Efter det en promenad hem,,, Linnea cycklade men sin NYA cyckel hjälm.....

Hon har vuxit så,, måste höja sadeln,,,

Vi kastade i oss lite middag,,,, bytte om packade ALLA saker och åkte till Malte som fyllde 1 år i går,,,, fikade & kollade på Melodifestivalen,,,,,
katastrof att Lili&sussie inte gick vidare,,,, Herreguud,,,,



ida Älskade Maltes leksak,, man stoppar i en boll i munnen så spelar den och bollen åker runt & ut,,,, kan vara en bra ettårs present,,,,


Vi köpte Brio tåget till Malte..

Hem in med sovande ungar & packning,,, man har ju lite med sig,,, speciellt till Linnea,,,, Bärbara Dvd:n,filmer, pennor målarblock,,,, dom som har mindre barn har ju inte så mycket grejer en 4:åring vill leka med,,, (eller snart 4),, så det blir lite skit,,,
Till Ida med blöjor,mat,välling,extrakläder,pyjamas,filt,vagn....
Hihi värsta taikon!!!!

Idag har Daniel sovmorgon han sover fortfarande,,,,,
Det blir nog ett pass friskis i kväll!!! skönt!!!

Ha en Fin Söndag!!!
KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0