Sjukstuga,,,

Jaa andledningen till det dååliga bloggandet är att vi har sjukstuga här hemma,,,,
Tisdag:
bvc men Ida ett års kontroll/spruta,, det gick super duper fint,,, Ida är ju Exemplarisk,,,, *fniss* och märkte inte av sprutan ,,,, Linnea tittade på med STOOORA ögon,,,,,,
Ida:  9350kg och 73 cm lång
Linnea: 17.5 kg och 100cm lång ( vi passade på att väga/mäta henne med

Efter bvc stannade vi på öppnaförskolan och fikade,,, och gjorde lite påsk pyssel,,,, det va skönt att vara där,, lite folk typ 2 andra barn,,,, så det fanns tid & plats för att göra allt,,,,, Linnea va nöjd,,, mamma med för hon pysslade så fin fina saker,,,,







Fia & Lovis va där & fikade



Linneas ena pyssel  Discokula/utomjording/gubbe med magnet!!!! Underbar


Andra pysslet,, Påskkyckling med ekorresvans,,,, FINASTE!!!


SÅNGSTUND,,, med Bara Ida & Linnea,,,,,,








På tisdags efm åkte vi till My/Nellie & Doglas för lite middag & fika,,, det va jätte mysigt,,,












Efter maten fick jag så sjuuukt ont i njurarna/gallan (vad det nu kan vara),, så jag fick i paniken kasta in barnen i bilen & åka hem,,,, faaan va ont det gjorde,,,, hem ta en spasmofen,,, och tvärdäckade i soffan,,,, PUST,,,, Undrar vad det kan vara?? väntar ju på tid/utredning hos kirurgen,,,,,

Onsdag,,,, vaknar på natten och Ännu ett Anfall,,,, herreguud vankar fram & tillbaka i huset ,,,, väntar på att suppen ska värka,,,, när den väl gör det somnar jag om,,,,,
Vaknar på morgonen av att jag mår så sjukt illa,,,, ger tjejerna frukost,,,,, äter en macka,,, som efter 10 minuter kommer upp igen,,, fasiken magsjuka??? mår Illa heela dagen,,,, mamma är underbar hon kommer hit & hämtar barnen tar Linnea till dagis & Ida till sig,,,Grannarna har Nova hela dagen (TACK) jag sov HELA dagen,.,,,, när mamma kommer tillbaka med barnen vid 16:tiden fixar jag lite att äta,,, Ida 39.6 i feber,,,,, vill inte ha nåt, Linnea somnar i soffan,,,, jag försöker få i mig en macka och en kopp te,,,, men efter c:a en timma ONT IGEN sjuukt ont i högersidan,,,, tar en spasmo,,,, men det verkar INTE,,,, vankar känner lite panik D är ju borta på kurs,,,, ringer 1177 sjukvårsupplysningen,,,,, damen tycker jag ska åka till Akuten,,,, ringen min mamma som kommer hit,, och Värdens bästa granne som sitter här hos barnen då mamma skjutsar in mig,,, inne på akuten försvinner smärtan sakta,,, dom tar lite prover,, klämmer på mig,,, men tycker att jag ska invänta tiden som jag ska få hos kirurgen,,, GAHAAAA ska detta aldrig sluta,,,,, ?

När jag kommer hem säger Agneta att Linnea har kräkts,,, Suck jaja sen kräks hon en gång till på natten jag vaknade av  att hon säger att hon behöver kräkas,,,, så vi skyndar in på toa,,, där kräks hon skönt att jag slipper torka....duktiga lilla gumman..... sen på morgonen kräks Ida ner vår säng,,,,, nice,,, typiskt när D är borta,,,,, 

Försöker äta frukost,,,, nea vill inte ha nåt,,, Ida dricker vatten som hon spyr upp,,,, sen får hon i sig 2 mackor.,,,, som peppar peppar ligger kvar i magen,,,,
Nu slappar vi i soffan,,,, Ida sover ute,,,, Min kära pappa kom hit ochg hämtade lite tvätt som han ska tvätta åt mig,, TACK pappa,, eftersom tummlaren är paj så tar det såm tid annars,,,,,
ÄNNU EN GÅNG vad skulle jag göra utan mamma & pappa??? JAG ÄLSKAR ER!!!!

Så idag är det slappa i soffan

Hoppas ni får en fin dag,,,
kram fia

Kommentarer
Postat av: Elin

Krya på er ordentligt! Kramar!!!

2009-03-26 @ 13:10:11
URL: http://tingeelliinng.blogg.se/
Postat av: Tessan

Åh fy vad jobbigt. Jag lider med er. Känns som vi haft vår beskärda del av magsjuka denna vintern men usch för två sjuka barn samtidigt. Hoppas lilltjejen börjat gå snart, Melwin gjorde det i förrgår =)=)=) Allt går så fort nu när han börjat på dagis. Ta hand om er. Kram Tessan

2009-03-26 @ 21:43:20
URL: http://scrappingtess.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0