TRÖÖÖÖÖTT

Ja herreguuud va trött jag va igår,,,, Jobbade 07.30-16 mamma kom hit strax innan sju så jag kunde åka & lämmna Linnea På förskolan sen in till jobbet!!!
Där va det lagom lungt,,,, och mycket trevligt som vanligt,,,
Plockade varor på morgonen,,,,,


Vi har ett skåp på jobbet där allt brandfarligt står,,,, och det luktar bara såå gott där inne,,, när jag väntade Ida stor jag ofta och sniffade lite där inne,,,,, och jag fick ju några flaskor som skulle plockas upp så jag passadepå att lukta lite,,, *ASG*
jaja jag vet,,, men det luktar sjuuukt gott,,,,


Slutade 16 till dagis hämta Linnea sen hem och skicka hem mormor som skulle ut & jobba natt så hon skulle slänga sig i säng,,, Undebara Momme,,,, Hon hade städat tagit in & vikt en maskin tvätt,,, OCH städat skafferiet,, TACK TACK det har vi tänkt på SÅÅÅÅ länge nu hittar man ju saker & ting,,, finns tom endel Ytor som det inte står nåt på,,,,

Barna va hungriga jag likaså,,,, Ida grinade & grinade & griiinade höll på få ett urbrott,,, hon hängde i byxbenet medan jag skalade potatis,stekte lax,gjorde sås,dukade hela tiden grinandes,,,,
 Och linnea då,,,, inte tyst EN sekund,,, trallar hon inte så visslar eller sjunger hon,,,, GAAAHAAAAAAAAAAAAAA och om jag skriker till på barnen skäller NOVA,, TAIKON!!!

SHIT,,, sen efter maten som va någorlunda lugn,,, bad av barn,,,,, då va Ida nöjd,,,, en stund, upp med dom,, klä på pyjamas,,, KRIG IGEN,,, jag va såå ARG,,,, och blev då ARG på DANIEL som aldrig är hemma,,,, jag får fanimej göra ALLT känns det som städa/tvätta/lagamat/hämta,lämna på dagis/bada/natta barn,,,, GRRRRR ja IRRITERAD så ini,,,,,,,,,,,,

Men ida somnade ganska snart,,,, Linnea kollade på film,,, sen kom hon ut i vardagsrummet med sitt täcke & kudde så vi bäddade ner oss i soffan och somnade båda två,,, vid 20.00..... vaknade till  av att D kom hem vid halv nio,,, men somnade om,,,, och vaknade igen när d kom & sa att vi skulle förflytta oss till sängen,,,,
Somnade DIREKT och sov hela natten,,,,

Ida va lika grinig på morgonen/fm,,, sov ute 20 minuter,,, sen tog jag in henne och så fick hon ligga i sängen & gapa,,, men hon somnade efter en stund,,,,, och sov 2 timmar,,,,
Jag städade källaren,,, tvättade 2 maskin tvätt som jag hängde ut,,,,,
Nu har vi ätit lunch och lekt Lite efm har varit lite bättre nu försöker Ida somna igen i sängen,,, Linne är ute och plockar blommorna i rabatten,,,,
Jag ska sortera tvätt,,,,

Bordet från EM har kommit får se om min sambo behagar sluta skapligt så vi kan hämta de,,,,,Vågar inte hoppas,,,, I morgon är det Oxelömarknad som vi ska gå på med barnen, Åka karusell & smaska varmkorv,,,, sen på kvällen kommer flickorna på Middag,,, så då hinns det verkligen INTE,,,,, men jag skulle gäärna villja ha det här när ja nu ska ha lite fest,,,,

Vi får se vad som händer i kväll,,, sova i soffan igen kan jag tro,,,, Godis sugen så inni h,,,,tte hatar den tiden på månaden,,,, SUCK kanske därför man varit extra trött & irriterad,,,,

Nu ska jag & Nea fika Ida har somnat,,,

Ha en fortsatt mysig fredagskväll,,,,
KRAM FIA

Kommentarer
Postat av: Tessan

Visst är det konstigt att man kan bli så arg på sin sambo när man är ensam hemma och barnen/barnet skriker =) Allt är liksom hans fel =) Sover Ida altid två gånger om dagen? Varje dag när jag hämtar på dagis berättar de att Melwin somnat under maten, en dag till och med i köttfärssåsen =) Kul att de ha kamera på dagis =) Kram Tessan

2009-05-08 @ 17:30:56
URL: http://scrappingtess.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0