Helg!!!

Fredag,,, nice,,, Jobbat fått god frukost med JULSKINKA BRA Suss!!!! som även gick ner till Lunch!!!

Vi har fått våra nya årscheman för 2010,,,,, SUCK,, INTE nöjd,,, jobbar ju 75% men nu fick jag 2 resp 3 dagar i veckan till 18:00,,, INTE vad jag önskat,,, med tanke på att D jobbat som han gör = ALDRIG hemma,,, och jag får ta barnen själv,,,
och att då han dessa små på förskolan till 18:30 då Linnea sover vid  sju,,,(igår somnade hon kvart i sex) 
Ikväll halv sju Kolla stilen,,,,


NEJ det funkar inte,,, och efter dagis ska man hem få i barnen middag & ev bad,,, '
NEJ NEJ,,,  bara tanken,,, och att försöka få barnvakt så många dagar i veckan att nån annan kan hämta dom är ju MECKIGT!!!
 en sak dom har det säkert Jätte bra på dagis men Jag ENSAM ska ta 2 Trötta hungriga barn hem då jag själv är TRÖTT och fixa middag Och all kvällsbestyr,,,då kan man inte vara mer än osams,,,, 

Anledningen till att jag jobbar 75% är att slippa ha barnen till 18.30 men med detta chema kan jag lika gärna köra 100% det är INGEN skillnad så JA jag blev INTE nöjd,,,
har dock pratat med min Chef om detta & han skulle kolla om det gick att fixa,, jag HOPPAs det,,, denna småbarnstid får jag INTE igen,,, då kanske jag Måste gå ner på 50% för att få ihop Mitt familjeliv,,,
Och jag vet att vi är KORT om folk och att det tjuras om det,, även jag tycker det är stressigt men Jobbet är INTE det jag prioriterar,,, jag är EGO och tar MIG & Familjen FÖRST,,,
 så jag hoppas han kan komma på en lösning,,,, JAG TRIVS JU & ÄLSKAR MITT JOBB!!

Nog om det,,,, mamma plockade upp tjejerna idag,,, så jag hämtade dom där vid 15 tog en snabb fika sen hem,, mamma skullle ut & jobba natt!!!
Vi ska dit i morgon efm och fira Nisses födelsedag!!

I morgon ska D åka in & hanldla Lister till Köksfönstret så jag får upp gardinstången & min stora ULLAREDS stjärna,,,,Har satt upp di andra stjärnorna i huse idag det blev såå mysigt!!! Tänk va 1:a advent på söndag!!

Idas Stjärna


Linneas Stjärn gardin


Den ENORMT STORA,,, (Ironi) adventsljusstaken i V-rummet


FINA ÄLSKADE Underbart tålmodiga & snälla VOVVE NOVA!!! väntar på att det ska trilla ner en bit mat!!


Fina fina TJEJRNA




Linnea i dagens klädval.... SÅÅ Nöjd,, & såå fin!!!




Måste ju visa,,, Bild på Väggen,,, jo hålet i väggen som JAG ÅT UPP när jag va gravid med Ida jo helt sjukt jag ÅT murbruk och sand,,, det va bara såå gott,,, jag va uppe på nätterna och knaprade på bitar från väggen,,, kunde längta till en sand strand och bara Borra ner huvudet och slicka i sanden,,,, HAHAHA Galet!!!





Barnen sover sen längesen,,,, jag har tonat håret nu sitter vi & kollar på Idol,,, D la sig precis ner,, så 10 minuter sen kommer det snarkas i den delan av soffan,,, :P

I morgon kommer vi får NYBAKT bröd hängandes på dörren,,, SÅÅ underbart en firma som fixar det så man beställer till helgen sen varje månad kommer en faktura på brödet man köpt,,, HUR LYX som helst,,,mellan 04.00-08.00 kommer dom & hänger brödpåsen på dörren,,,, 
Så jag har beställt lite frallor & En god fullkorns Limpa!!! MUMS Längtar till frukost!!!

Kolla in deras hemsida Klicka på Bilden,,, sen är det bara att beställa (för er som bor i närheten)

Hoppas ni får en FIN helg
KRAM PÅ ER
FIA


Kommentarer
Postat av: Anette

Förstår dig till 100 %

Vill inte heller jobba mer 75% Denna tid med barnen är så kort och snart får man kämpa med att få ett hej från dom typ... Visst kan man jobba mer och få ut mer i lön men jag tar hellre tid med mina barn!

kram

2009-11-28 @ 16:39:40
URL: http://fleranyanseravlivet.blogspot.com/
Postat av: Jessica

Åh vad fräckt med brödet, snacka om lyx:)

Hoppas de löser sig med schemat, klart familj går först.... Förstår dig

KRAM

2009-11-28 @ 19:22:45
URL: http://www.busnova.blogspot.com
Postat av: edward

Förstår dig helt och hållet! Men vem av oss vill egentligen jobba kväll...? Tror alla på vårat bygge mycket hellre skulle jobba fler tidiga dagar (även jag). Det tråkiga med det här var ju det att det var jag som hamnade i kläm när han först grejade med ditt schema. Det innebar att jag skulle få köra med 3 man per kväll ALLA mina stängningar. Jag sa då tack men nej tack, inte okej. Kan vara så att det är detta som satt käppar i hjulet för ditt schema =(

Förstår dig som sagt, men med tanke på hur få vi är och det skulle innebära att vi andra får tex en stängning till på vårat schema måste ju vi också vara ego tyvärr. Hoppas verkligen Classe kan lösa detta utan att vi andra blir drabbade på något sätt.

2009-11-28 @ 23:43:14
Postat av: fia

Klart INGEN vill Jobba kvällar men det är ju så när man kör i handeln,,,,och ja hoppas han kan fixa detta till det bättre,,men svårt att få alla nöjda,, tyärr,,han får använda dom extra cellerna nu,, :P

2009-11-29 @ 08:46:57
URL: http://stengeltjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0