MÅNDAG

D åkte tidigt,, jag va som i ett töcken då,,,,, men han smög bra ingen av oss andra vaknade,,,,, efter nån timma va det min tur att kliva upp,,,, då vaknade Ida lägligt,, så medan jag duschar ligger hon i sängen & kollar på tv & dricker välling,,sen vaknade Nea,,, ganska skönt att slippa väcka iaf Linnea för hon blir så sur & är så trött,,,,
Jag fixade mig barnen lekte UTAN bråk,, peppar peppar,,,,

Sen åt vi frukost,, fixade till tjejerna tvätta/borsta tänder/kamma/fläta/klä på och sen iväg till dagis,,,,
va som vanligt stressad på morgonen,, men när jag kommit halv vägs till stan & klockan är kvart i vet jag att jag har några minuter att lalla bort med att ex,, leta parkering,,, hahaha

på jobbat va det trevligt,,,,dagen gick fort endel kunder,, det va tydligen pension idag,,, & i morgon barn bidrag så då brukar det bli lite mera folk,,,,

Hämta barnen på dagis,, hem lite frukt,, sen kom Morfar & hämtade linnea & dom åkte in till Ministrålarna,, skönt så slapp jag stressa med de åxå,,,,

medan dom va borta rullade jag 1 kilo köttbullar fixade GOD sås och skalade potatis,,, Ida va så snäll plockade med sina saker & tittade på telletubbies,,,, Fyy va det är Dåååligt men ungen Älskar det,,,,
När Nea & Otta kom hem åt vi mat,,,, Gott gott,,, sen va det bara att pyjamasa & borsta tänder,,,, Läsa saga och sen SOVA,,, nu är det INGA problem att lägga Ida,,, hon somnar direkt,,, & Linnea somnade i mitt knä då jag läste saga,,,,

Jag plockade undan middagen,hängde tvätt laddade en ny bytte säng kläder nu är jag TRÖTT!!!!!!
D jobbar fortfarande,, fyy att han orkar,,,, men han får liite sovmorgon i morgon iaf,,,, kan vi ju hoppas på,,,,han behöver inte gå upp halv fem iaf,,,, kanske halv sju,,,, TUR att vi har barn som sover HELA nätterna,,, annars hade det varit en fara då på vägen med han i Lastbilen,,,,,

Nä nu ska jag nog gå & sova,,,
Mamma hämtar barnen i morgon jag ska dit & tvätta lakan/badlakan & överkast,,, har ju INGEN tummlare,,, och när man tvättar KLÄDER varje dag finns det INTE mycket ställen att hänga lakan på,,,,
nä nu MÅSTE vi köpa en tummlare,,, men när ska vi få TID att titta på en????

Ha en bra kväll
PUSS & GONATT
FIA

Kommentarer
Postat av: sandra

Hej.

Läser din blogg ibland, ville bara varna för en man som försöker lura med barn och som säger att han har kattungar här i Oxelösund. Fick ett varings-sms av en vän idag och sprider detta vidare.

/sandra

2009-10-20 @ 15:29:26
URL: http://monstermorsans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0