FREDAG/LÖRDAG


Jupp ännu en vecka till ända,,,, och fredagen  slutade jag 14 & ledig HELG sååå skönt det som är MINDRE skönt är att det ska bli KRAP väder,,,, SUCK när man för en gångs skull är ledig,,,, men men klippa klart fruktträden och plocka ihop ALLA sopor vi Måste köra till Tippen,,,, så jovars det finns att göra,,,

PÅ morgonen plockade vi varor på jobbe,,,, körde runt med vagnarna & härjade,,, SATANS skoj som ALLTID och NU mina vänner NU är STÄMMNINGEN på TOPP igen SÅÅ skönt det börjar Lösa sig med endel av omorganisationen lite Nytt chema åxå,,,, som denna gång styrs ihop av VETTIGT folk så jag hoppas & vet att det kan INTE bli sämre så jag får Tid med mina Tjejer!!!
D har satans mycket att göra nu innan asfalten kommer igång han är såå trött & slut Jobbar arslet av sig han har endel att tänka på nu när han tagit över som entrepenad chef,,, det är djävligt mycke att rodda I,,,stackars,,,, men jag HOPPAS för hans och VÅR skull att det blir bättre när allt kommit igång men jag e tveksam,,, så mina Korta dagar behövs om barnen ska träffa en av sina föräldrar på dagen!!
ÅÅ va jag kan sakna att vara Mamma ledig!!! men JAG älskar ju jobbet,,, och bättre stålar ere Åxå,,,,

 frukost som VARJE fredag TREVLIGT,,, hade lite möte och snackade skit!!!
& Grattis till Kexet som snart ska flytta till Finare kvarter!!!

Efter Jobbet hämta barnen hem fixa Mellis,,, Ungarna va GALNA slogs,gapade & grinade,,, ÅÅ va dom retas,,,, jag ficvk ETT utbrott på Linnea som låg på golvet med ida brevid sig skrikandes NÄÄÄ NEA NÄÄÄÄÄ NEA och Linnea ligger lixom på Puffen med Ida under,,, GAAAAAAAAAAAAAAAAAA blir galen,,,, Farliga grejor,,, men det fattade hon efter Mina VÄL valda ord,,,
Jag tror att ha 2 av samma kön är värre än att ha en av varje,,, har lixom hört mig för lite & det verkar så,,,, tja va vet ja,,, bara att se glad ut för det är typ 17-20 ÅR kvar!!!!

Sen Äntligen Kom Grannens Wille & ringde på så Linnea gick ut dom va ute & lekte och cycklade hämtade mera grann barn och lekte,,, jag ropade när maten va klar men hon hade inte TID att komma in men di andra barnen skulle åxå äta så då fick hon ge sig,,,, vi käkade GODA maten (recept längre ner) och sen kom kompisarna & ville leka mera,, så dom fikade i vår lekstuga & hade jätte kul,,, Linnea kom In kl 20.00 Jag Älskar våren då dom kan vara ute & leka LÄÄNGE,,,,, så det blev en SEN kväll för båda Hoppas på Sovmorgon i morron,,,

Hittade en annan KUL funktion på kameran,,, kolla va roliga bilder!!!




Vår Lilla Ida kan räkna till 15 tänk va dom lär sig av syskon & på Förskolan





Middagen,,, har köpt sånna stekpåsar,,,, (tack Nina för tipset) så jag Grillade Kyckling med marinad & massa vitlöks klyftor i Ugnen,,,

Det blev bara SÅÅÅÅ saftigt & gott,,,
sen gjorde jag så klart min Goda Potatis sallad,,,

Koka potatis tärningar
gör en sås på en stot lätt creme fraiche som man kokar upp med en buljongtärning (grösak tog jag)
sen pressade jag i vitlök och dill krydda

Häller Potatisen i en skål tillsammans med gurkbitar (urkärnad), feta ost & purjolök
sen häller man på Såsen fortfarande när den är lite varm (potatisen kan åxå vara varm) så att osten nästan smälter,,, bara SÅÅÅ grymt gott både som kall & varm....

Vitlökssåsen kan man göra utan dill och ha till grillat både som kall & varm SKITA smarrigt!!!!

Sen åkte jag & handlade en liten skål med godis till D,,, jo jag tog några jag åxå,,, men dock bara VV enligt!!! ;)



Idag har vi bara slappat sköönt jag har såå ONT i halsen det river & svider & jag vill hosta hela tiden fan åxå hoppas det går över snabbt,,,,, vi käkade lunch hos svärisarna god fisk sen in till Mio & Hämtade min Köks klocka jag fick av D i present som hade kommit hem,,,, så upp med den i Morgon,,, Bild kommer det blir säkert skiit snyggt!!!!

Jag har fått sova 2 timmar på efm TACK älskling!!! hade nog lite feber Kände mig INTE bra,,,,
Mår fortfarande Inte så bra,,, (mycket tankar nu,,,, med en familje medlem,,, suck om man bara kunde trolla)
Tur att jag har MIn Bästa D som stöttar!!! TACK MIN ÄLSKLING!!!!!

Ikväll blir det bara att slappa kolla på tv kanske dippa lite grönsaker,,,,
försöka tänka på nåt annat,,,, SUCK,,,,

Hoppas ni får en FIN Lördag
Puss på er
FIA



Kommentarer
Postat av: Nina

Kul att det blev bra med påsarna! Måste testa potatissalladen, verkar skitgod!!!



Styrkekramar till dig. Hoppas allt löser sig!

Sköt om dig!

2010-04-18 @ 12:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0