Ute dag

ÅÅ va Härligt väder!!!!
Fick sovmorgon TACK blev väckt halv tio,,,, Jisses så SKÖNT då hade vi hungriga Barn,,,, så upp fixa frukost Linnea hämtade in brödet från brevlådan!!!!
Sen en härlig familje frukost!!!

Pockade undan, Pappa kom & hämtade Linnea dom åkte ner på stan & handlade glass och Myste!!!
D satte Upp klockan i Köket som ni såg det blev bara SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ snyggt!!!!


Lite Pyssel & en MASSA SUCKAR från D men Jupp den kom upp jag ville ju ha den ganska stor i omkrets,,,, Klockan asså,,, (hahaha) så det blev lite extra Pyssel med Mått & så!!!

Sen plockade vi lite hemma Linnea kom hem & drog ut med kompisarna,,, Så skönt att dom kan vara ute & leka nu!!!
Efter Lunch kom Bästis med barn på en fika,,, vi snackade skit barnen lekte UTE vi satt i solen och myste,,, men då den gick i skuggan blev det SÅ kallt!!!! så ännu ere bara solen som värmer,,,,


Fina Barnen,,,,






Fina nova som ÅXÅ Älskar Våren!!! då ligger hon ute på tomten Hela dagarna,,, idag va hon hos grannen & fick lite kattmat!! hihi Snacka om Livs njutare,,,, men det är klart hon är ju så duktig & håller sig på våran tomt och grannarnas så hon kan ju vara ute ensam åxå!!!


Linnea & Jack!!!!


Ida va såå hängig innan vi gick in,,, hon somnade nästan på min axel,,, så då vi kom in tog jag tempen på henne jo visst 38.6 så det blev alvedon och slappa i hennes rum med en film,,, gumman,,,
Linnea va fortfarande ute & lekte Jag fixade med middagen & dammsög,,,
D grillade kött sen smaskade vi god grillat och en Kall MILLER!!!!!!!
 Yummie!!!! det finns ingen godare KALL öl!!!!

Sen badade jag barnen D tog hand om disken & dammsög i källaren,,,,
Jag passade på att skura badrummet då barnen badade,,, sen efter badandet skurade jag golvet och då jag gjorde det passade ida på att Hoppa från soffkanten men Huvudet RAKT ner i golvet,,,, PAAAANG kan jag säga!!! va det small,,, så upp med henne & trösta,,, då Kräks hon en hel del!!!! gumman,,, så hon fick en liten Hjärnskakning stackarn,,, så nu håller vi henne under uppsikt i några timmar vi ska "väcka" henne en gång i halvtimman så vi rör henne lite så hon reagerar otäckt detdär!!!!

I morgon ska vi in & kika på skor till D ,,,, & jag ska kika på ett par RÖDA jeans vill HA,,,, har lagt undan ett par på Cubus!!! hoppas dom passar!!! för nu har jag fått en sån JAGMÅSTEHA på dessa RÖDA jeans,,, jag har sett dom ett tag & kännt & tänkt prova men Nää men NU jag SKA HA!!!! haha sjuk i huvet man är va!!??

Och sen är det Billie jean Live på teatern jag & mamma ska dit & glo!! Spännande


Ja mina Fina Läsare villka ni nu är eftersom dom flesta ev ER är så FEGA på att Kommentera!!!! GÖR DE SNÄLLA!!!!

Jag har iaf snart varit RÖKFRI i En vecka,,, WHOHOOO men visst Skit tungt vissa gånger typ efter maten & som nu Till ÖLEN,,,, men jag kirrar det!!! & nu har jag fått sån hosta,,, men det är väl dessa flimmerhår som är på väg tillbaka,,, kom ihåg att då jag blev gravid & slutade så fick jag åxå SJUK hosta!!! men det går,,, tuggar typ ett paket tuggummi om dagen!!! vanliga asså,,,, har nikotin tuggummi jag tar då jag är RIKTIGT sugen men jag får så Ont i halsen av dom,,, så efter några tugg skiter jag i det!!!

Detta händer i kroppen när man slutar röka:

20 minuter efter rökstopp

-har blodtryck och puls gått ner till en normal nivå

-har temperaturen i händer och fötter återgått till det normala (rökare fryser ofta om dessa kroppsdelar)

8 timmar efter ditt rökstopp

-börjar kolmonoxidhalten i blodet att minska och det livsviktiga syret får mer plats

-blir man mindre trött

24 timmar efter ditt rökstopp

-har riskerna för att få en hjärtinfarkt börjat minska

3 veckor – 3 månader efter ditt rökstopp

-har blodcirkulation och din lungkapacitet förbättrats så mycket att

det känns lätt att promenera

-har blodcirkulationen runt ryggkotorna ökat och därmed minskat risken för ryggbesvär

-har huden fått tillbaka en frisk rosa ton istället för gråaktig

4-6 månader efter rökstopp

-har de skador som rökningen orsakat i blodkärl börjat repareras.

-är risken för att drabbas av en blodpropp avsevärt mindre än när man rökte

-har flimmerhåren i luftrören återaktiverats och arbetar för fullt med att "städa" lungorna

-har hosta och slembildning minskat

1-2 år efter rökstopp

-är risken för att få kärlförträngning och hjärtinfarkt hälften så stor som om man hade fortsatt att röka

-har immunförsvaret blivit allmänt bättre

-är risken för att utveckla allergier och luftrörskatarr betydligt mindre

5 år efter rökstopp

-är risken för att få en hjärnblödning eller hjärtinfarkt lika liten som hos en icke-rökare

-har risken för att man skall utveckla cancer i mun, hals, matstrupe, lungor, urinblåsa, njurar,

livmoderhals och bukspottskörtel minskat betydligt




Jag har hittat ny mobil,, eller 2 vet inte vliken jag ska välja,,,, Nokia X6
Eller Nokia 6700 slide
Måste ut & Känna på dom & jämföra,,,,,jag kan inte förlänga mitt förrän i juni,,, och jag ska ju byta operatör tror jag,,, så jag väntar!!! jag vill ju ha en KAMERA mobil allt annat kan kvitta,,,,, så vi får se,,,, men det lutar åt X6 beror ju på priset åxå,,, ;P


Nä Nu ska jag Bädda ner familjen,,,, Alla sover i soffan Utom ja!!! hihi
ha en fin fin Lördag
Puss på er¨
FIA


Kommentarer
Postat av: Tessan

Jag är skitdålig på att kommentera men att jag är här vet du ju redan ;) Jag lovar att kika in på Classe och ge mig till känna om jag ser dig där =)

Shit vad otäckt med Ida, hoppas det går bra. Jag trodde man var tvungen att åka till akuten men det är ju jätteskönt om man slipper!!!

Kram Tessan

2010-04-25 @ 18:49:17
URL: http://scrappingtess.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0