2010....

Oj ett Nytt År IGEN,,, snacka om att tiden bara RUUUSAR iväg,,, jag kommer ihåg nyårsafton 2000 som igår,,,, Villken fest det va då!!!

I går Jobbade jag 7-14 det va dött hela första timman,,, men sen blev det lite folk,,,, dagen rullade på bra,,, jag slutade lite tidigare så jag hann med att handla lite,,,,
sen hem,,, sov med Ida en timma SÅÅ skönt sen snyggade vi till oss och åkte vid halv sju till Bengan & Elle,,,
där va det Full rulle i köket,,, vi fick super duper God mat,,,

Förrätt blev rostad panriche med avokado röra röd kaviar,,,


Till Varmrätt Innbakad Oxfile med kantarell och bacon fyllning,,,,


Mindre fräsch bild,,, :P HAHAHAHAH


Jenny skär upp köttet


HUUR gott som helst,,,, och sen en klick med Vitlökssmör som va gjort på Philadelphia ost smör & vitlök!!! SJUKT gott
 

Och till efterätt Vit Choklad pannacotta med Jorgubbar & Passionsfrukt,,,,




Det va Så gott och vi åt LÄÄNGE efter barnen somnat så vi käkade nog efterrätten vid elva. ....






Jenny & Leo


Jo Barnen somnade till slut Mina hade ju sovit på dagen så dom va gansla pigga,,, men till sist slog dom ihop sina blå,,,




Innan mat & sovande barn skulle vi ut med våra och skjuta några raketer som D & Nea varit runt halva stan för att hitta för Nea ville såå gärna,,, Väl ute & 2 raketer senare,,,
Grinar Linnea
-JAAAG vill gå in jaaag fryyyyyyser BUHUHUUUU
haha både jag & D nej men kolla va fin raketer titta ska vi skjuta en till???
- NÄÄÄ jag vill gå in,,,,


hihi det va tacken sa D för att vi jagade runt efter dessa,,, hhiii Barna di små Barna,,,,
Men dom vaknade strax innan tolv av att hundarna skällde så då fick dom sitta inne och titta det va ju suuper spännande,,,,





Det va en LUGN & SKÖN Nyårsafton vi va hemma vid halv två SÅÅÅ trötta,,, dock inte barnen som i natt IGEN ville sova mellan oss,,, SUCK ännu en natt man sovit som ett ARSLE,,,, och man är ju för trött att bära in dom till sina sängar,,, så man kan ju skylla sig själv,,

Tänke att jag skulle summera år 09 lite,,,,men fasen minnet är INTE på topp,,, men jag försöker,,,:

* Började Jobba efter ett års mamma ledighet Underbart & Ida börjar på dagis
* Vi har dränerat Huset,,, BLÄSCH
* Jag har Gått ner 30 kg JIHOOO (typ gått upp 5 under julen men som sagt VV nästa vecka SÅÅ skönt,,,)
* Blivit Brunett,,, Ångrar mig Inte en sekund,,,
* Michael Jackson ja snyft,,, ofattbart,,,, ÄNGEL!!!
* Pappa Opererade prostata cancer & Är nu Frisk!!!!
* Massa fördjävligt trista Bränder I Nyköping,,,,
* Vi renoverar klart KÖK & Badrum,,,, JÄTTE SKÖÖÖNT
* Massa trevliga födelsedagar
* Några Fina Bebisar som föddes i vår umgängeskrets,,,,

Jag har säkert missat en massa saker,, men men Detta är de jag kommer ihåg bäst!!!

Idag har vi slappat och varit hos mamma på Middag en super goood Grekisk köttgryta med kanel och god efterrätt,,, MUMMS
jag har gjort en matlista för hela jannuari så nästa vecka ska vi handla,,,,
 Nu sover barnen vi skulle se Flickan som lekte med Elden men såå trötta D sover i soffan,,, barnen i SINA SÄNGAR!! så vi orkar inte,,,
Jag ska Jobba hela helgen,,,, så det blir nog sängen snart,,,

Ha en fin kväll första dagen på år 2010!!!

Puss & Kram
FIA

Kommentarer
Postat av: cicci

Dåligt god mat ni fick då!!! Även om våran gryta smakade smakens så var det inte hälften så vackert som det där....

Stugan (drygt 200 kvm) ligger i svärta vreta gruva)

2010-01-03 @ 15:22:30
URL: http://mogenfjortis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0