VV......

Ja igår skrev jag & Tove in oss på VV,,, och vi gjorde det till en Liten tävling,,, den som gått ner mest på en vecka får Köpa en chokladbar kartong till den andre,,, Toves Ide,,, som vanligt!!! men en SUPER bra Ide!!!
Det som är SKIT trist är att hon som är konsulent här & i NYK ska SLUTA så vad vi vet nu kommer dte inte vara nån Ny,,, så då finns det ingen VV i närheten,,, Jo Norrköping,,, SUCK men då Kör vi själva & väger in oss tillsammans,,,, varje vecka,,, jag har ju klarat nu med vikt uppgången efter jul 26 kg själv så de fixar vi,,, :P

Men oj va det har ändrats sen jag gick med för ett år sen,,,, nu är det nya rön lite närmare GI,,,, Pasta potatis bröd & ris är "dyrare" i points än innan men Kött,kyckling är billigare och ALLA frukter & Grönsaker är Fria,,, SUPER så nu kostar en banan eller vindruvor INGET som det gjort innan,,,, Och en banan mättar ganska mycket om man är sugen,,, så här räknas för fulla Muggar!!!  Och man har fått flera dagliga Points nu än innan och extra vecko bonus på massor med extra points man får använda,,, och man får en hel det extra när man tränar men man får INTE spara dom dagliga Pointsen utan MÅSTE äta upp alla man har under dagen,,,, och det har jag gjort idag!!

Innan jobbet
4 smörgåsrån    2 P
2 tunna grova smörgåsar med skinka och grönsaker till frukost på jobbet 5P
Lunch pasta & köttfärsås 1,5 Dl pasta och 90g sås 10P
2 Mums mums som jag INTE kan leva utan 4P
Mellis 2 smörgåsar med lite Kaviar & keso 3P
Middag Köttfärsjärpar 90g, potatis 160g 6 msk sås på 4% matlagningsgrädde och kokta morötter/broccoli 8P
Fruktsallad med lite Glass  1dl 3P (som vi ska göra ikväll)
Sådär mina 34 Points Borta,,,,
och 1 extra som jag får jag ta av dom 49 extra man får i veckobonus!!

Man JA jag har INTE varit hungrig Idag och snacka om att man får äta Mycket!!!

Så jag har målet -15 kg till Midsommar villket jag hoppas på att jag tar,,,
den här Julen har jag gått upp 5,5 kg FYY FAAAN eller på Hela December kan man säga jag har inte TÄNKT VV alls,,, ätit druckit fikat allt man INTE får,,, och Ja det får jag Lida för nu suck,,, bara att Inse man måste Tänka sig för Resten av Livet,, men det kan det vara VÄRT!!!!
Men jag har verkligen varit super duktig på att väga & Mäta Allt idag!!! Klapp på axeln för de!!!

Som ni såg så har Bästa Nisse fixat min gammla spark ååå va den blev fin!!!! och med tjejernas namnskylt på åxå,,, så vi körde lite på Gatan då vi kom hem,,,, JIHOOO ropade Linnea då jag sparkade på!!!! hihi

Till Middag fixade jag Kryddiga Järpar sås & potatis,,,,

Så här kommer DAGENS MIDDAGSTIPS

Blanda Köttfärskryddan och den Röda peston med färsen


Forma till små järpar,,, observera ganska små för då får man ta fler... *fniss*


När dom är genom stekta brukar jag Koka upp Lite vatten och en buljongtärning så det täcker järparna och koka dessa i typ 10 minuter sen hälla av vattnet och blanda de med matlagningsgrädde/soya & lite Kött fond,,, vips SUPER god sås!!! & Points snål bara matlagningsgrädden som kostar!!

Det va ur Gott,,,,, och jag fick en STOR tallrik mat då allt va uppvägt!!


Snacka om Mycket MAT!!! och det könndes som om jag fick SKIT många järpar när dom va så små!!!
och matlåda fick jag med !!


Linnea somnade SOM VANLIGT i puffen framför tv:n hon är SÅ trött på kvällarna och Vaken TIDIGT!!! så hon fick inte smaka av den goda maten,,, men Ida smaskade i sig Potatis/sås/broccoli iaf!!



D jobbar han har jour och fick salta lite så han är Inte hemma ännu,,,,

Vi har Lilla Sita Här svärisarna är i stockholm på roligheter svärfar fyller 60 år i morgon,,, så vi är hundvakt!!!

Jag ska Jobba HELA helgen,,, men det går an,,,, jag är Ju ledig 2 helger sen JIHOOO,,,,,

Hoppas ni får en fin fin fredag!!!

KRAM PÅ ER
FIA

Kommentarer
Postat av: Jessica

Tack för mat tipset ska göra de!!!!



Fina underkläder, 500 som hittat

Jobba lugnt



KRAM

2010-01-15 @ 22:07:05
URL: http://www.busnova.blogspot.com
Postat av: Lola

Hej! Duktig du är, men kostar inte peston poäng??

Kram & ha en trevlig helg.

2010-01-16 @ 11:35:45
URL: http://lolasalsklingar.blogg.se/
Postat av: Fia

Nej så lite pesto så jag ränkar inte med de,,,,

2010-01-16 @ 18:25:45
URL: http://stengeltjejen.blogg.se/
Postat av: Tessan

Å vad duktig du är. Jag blir superimponerad av dig. Jag har så svårt att motivera mig men vill ta tag i mig själv och bli lite nyttigare. Känns som att man inte är "välkommen" på Viktvärktarna när man väger 53 kg.. men efter att ha fött två barn på mindre än 2 år sätter det sina spår på kroppen och jag vill verkligen ha bort allt det mjuka på magen. Jag har aldrig behövt tänka på vad jag äter så jag vet knappt hur man gör... Dagens I-landsporblem... Lycka till i alla fall! Kram

2010-01-17 @ 13:23:12
URL: http://scrappingtess.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0