Morotskaka recept!!!

På begäran!!!

Höstfin pumpa och morotskaka
Jag skippade Pumpan!!!
Den blev jätte god men jag hade den Magraste kesellan så det blev inte så fast som jag vill ha & lite sur men med lite mera vaniljsocker så,,, och jag hade i en Tsk kardemumma åxå GRYMT GOD!!!!

 
   
 

kakor och bakverk


ProPoints™ värde:    4
Portioner:  20
Förberedelsetid:  10 min
Tillagningstid:  40 min
Svårighetsgrad:  Lätt
 
Prova denna läckert saftiga kaka med pumpa och morot. Passar perfekt till kaffet!
 
     

Ingredienser

 
  3/4 dl Margarin flytande 80%   
  2 1/2 dl Socker   
  3 st Ägg   
  200 g Pumpa (vintersquash)   
  200 g Morot   
  3 dl Vetemjöl   
  2 tsk Kanel   
  2 tsk Bakpulver   
  2 1/2 dl Kvarg 10%   
  1 dl Florsocker   
  1 tsk Vaniljsocker   

Instruktioner

  • Rör margarin och socker pösigt. Tillsätt ett ägg i taget. Skala och riv pumpa och morötter fint. Rör ner i äggsmeten.

  • Blanda mjöl, kanel och bakpulver, blanda ner i smeten. Häll i en smord och bröad form, cirka 24 cm i diameter. Grädda i nedre delen av ugnen 175 grader cirka 40 minuter.

  • Blanda kesella, florsocker och vaniljsocker. Ställ krämen kallt.

  • Stjälp upp den färdiggräddade kakan och låt den kallna. Bred krämen över kakan

Kommentarer
Postat av: Elin

TACKAR FIA!!!!

2010-01-30 @ 12:06:05
URL: http://elsabelsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0