SJUK....

Ida... joo Det blev en dag VAB för mig idag... =(
Ida fortfarande ONT & tjock i halsen... Även om det är på Bättringsvägen,,, INGEN feber iaf.. JÄTTESKÖÖNT...

I går va vi hemma & pysslade med altanen... Jag sågade som satan med Cirkelsågen SHIT va de va skoj...
D spikade Barnen Lekte... =)
Vi åt lunch på MCD  i samband med lite mera Virkes köp,,,,
sen hem & fortsätta....

Det va Även Mulle avslutning för Linnea och då Skulle föräldrarna med.. SÅ D åkte med Henne jag & Ida va hemma & tvättade/städade lite,, =)

Jag ringde 1177 och frågade om Ida och hennes Hals... damen i luren tyckte Absolut att vi skulle åka till vct med henne eftersom hon har vita prickar på Halsmandlarna svårt att äta och Trött..
Och har man ingen feber dag 3 Tyder de på Halsfluss,,,,
 
Så vi fick en tid kl 20.00 TYP mitt i natten... JAJA väckte Ida som somnat & åkte dit,,, MEN ingen tid va Bokad... MEN dom hade en tid kl 20.00....
så vi fick ta den OM vi ville men dom låg två TIMMAR efter i tiden så typ vid 22 hade vi fått komma in...
men Eftersom Ida Inte hade feber så tyckte Damen i luckan att vi skulle Åka hem, för Hög feber har man vid Halsfluss..?????

Nu hajjar jag inget är dom inte skolade av samma böcker/forskning.,, ska eller ska man INTE ha feber vid halsfluss???
 och ringa Vct Idag måndag, För nu skriver som inte ut Medusin hipp som happ längre så till Halsfluss Får man INGEN Penecelin de ska läka ut själv,,,

Jag ringde i morse och samma svar Nä det verkar inte vara nån fara Så länge hon dricker och så,,,, men blir hon sämre hör av er,,,??? VARFÖR kunde vi inte få komma & ta ett Litet Halsprov?? bara ETT...
För att säkerställa va de kan va.... SUCK jaja Ungen är Piggare idag och det smittade tydligen inte så hon fick gå på dagis... Så i morgon Blire Dagis För Ida,,,,,
Knepigt va?? HOPPAS för mitt liv att det inte blir någe annat av detta,,, men är ju Alltid lite Hönsig,,, en Väns dotter fick blodförgiftning av Obehandlad Fluss,,, SKIT dålig va hon... =( Fyy de vill man ju INTE,,,

Jag har iaf hunnit med MASSA här Hemma,,, så nu är Huset RENT ALL tvätt sorterad Nybadade barn jag har varit inne Och tränat,,, bjöd familjen på Mossarella fylld Köttfärslimpa med Persilja,Potatis och Brunsås,,, AS gott,,, =)
Längtar till Min Matlåda i morgon... =)

De ska bli skoj att Jobba Igen.... =)
I morgon blire Träning efter Jobbet,,, jobbar sent,,, sen hoppas jag Att maten står på Bordet då jag kommer hem...

Har By the Way fått Lånat Pappas Bil denna vecka TAAACK eftersom Min är Hos Bilsjukhuset som Ida säger, Mammas Bil är sjuk.. men den kommer sen... =)
Så min BÄSTA D va & Tankade,fyllde på Spolarvätska & bytte lite Lampor i den idag...
TACK ÄLSKLING,


Nu är de dags att Krypa ner i sängen... Full fart i morgon igen...



Fia


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja vad säger man om dagens sjukvård...värdsklass.. jag bara suckar...

Du den där köttfärslimpan lät ju supergod !! Skulle man kunna få receptet på den ? :)

Ta hand om er !

2011-10-25 @ 07:38:49
Postat av: Anki

Man kan både ha och inte ha feber vid halsfluss, det är en vild chansning varje gång. Men det som är bland det viktigaste är att TA DET LUGNT och håll barnen inne! Jag vet att man ofta har mycket att göra, ska i väg på det ena och det andra, men är de sjuka så får man avboka allt och hålla sig hemma. Man måste hålla kroppen varm och lugn, annars kan det som är i halsen, oavsett om det är fluss eller inte, sprida sig till tex hjärtmuskelinflammation..

2011-10-25 @ 18:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0