Söndag!!!

Ännu en Söndag... Ännu har en vecka full med aktiviteter,,,,
Ridskola denna vecka UTAN Linnea... eftersom hon valt att sluta... Ida sa att hon minsann saknade linnea lite men att de va roligt att vara där själv.. =)
 
Torsdags åkte vi efter Jobbet till södra djursjukhuset för att hämta Novas Aska... Vår Älskling skulle till slut få komma hem hit där hon hör hemma.. Hos oss... <3
 
De va jobbig speciellt för Ida... =( vet inte va hon trott... för att hon visste ju att Novava DÖD.. hon visste att de va askan vi skulle Hämta,,,,
Vi är där... Jag och Nea går på Toa... D får Pappkassen  med "urnan" trälådan...
Jag är klar på Toan.. vaktar Utanför Neas ..
Ida & D kommer till oss.. Ida vill se urnan... Ja lyfter upp den då även jag va Nyfiken..
Ida Fullkomligt BRYTER ihop... ner på golvet.. Gråååter Högt stora tårar rullar ner för kindena...
jag tar henne i mitt knä... jag kunde inte hålla mig bölar jag åxå,,,, vi sitter på golvet och gråter...
Ida ropar Nova Noova... precis som när vi va där sist....
Det gör så ont i mig... så fruktandsvärt ONT.....att se henne så lessen....
Nova & Ida hade ett speciellt band... en speciell kontakt.. från de då Ida föddes....
Ida älskade att Busa med nova... få henne att göra konster... och blev överlyckling dom gånger hon fick gå med henne på promenad... hålla i kopplet...
"Visst mamma är NOVA MIN egen hund... sa hon ofta ofta"....
 
Linnea ropar från toan.. Va göööör NI?? Varför är Ida lessen,,, ???
Hjälper henne och hon kommer ut... vi skyndar oss ut från sjukhuset...
De satt ett par i väntrummet med sin hund.. vi fick sånna
" vi är så lessna" blickar då vi gick... Äver personalen i Receptionen Nickade Lessamt åt oss..
ALLA djurvännerVET att detta Är vidrigt Även om alla vi med djur kommer dit..
Ja trodde ja sörjt klart... men Nää inte riktigt...
Vi tog oss iaf vidare till IKEA.. där ida nästan slutat böla... vi fick lixom säga Stopp... Stackars....
Och barnen fick välja varsin Hund på leksaks avdelnigen....
Mycket nöjda över det och Fika åxå så klart.. =)
 
Mamman va åxå NÖJD.. för ja ÄLSKAR IKEA... =) trots att de bara tar en timma dit va de typ 1 år sen ja va där...Minus va att dom höll på att ygga om på MIN bästa avdelning... Kök/hem... de va RÖRIGT inge skoj alls... Men vi fick med oss de viktigaste och Lite till =)
D handlade till Jobbet.. det va Toppen...
Barnen va trötta så de va skönt att få Åka hem....Somnade som Stockar i bilen med sina Hundar...
 
Så nu står Nova Vid sitt Foto... vi tänder hennes ljus.... och Har NU sörjt klart.... (tror ja)....
 
Fredag va de Fredagsfrukost på jobbet... och denna Fredag kom kollegan Emma hennes Andreas med sin sööta underbara Bebis Eila och Fikade med oss... Herreguuuud va hon är söt... Herreguuud va hon luktar gott..Herreguuud va ja blir sugen på en Trea...
Orkar vi de.. Är ja redå att gå upp i vikt? Vill vill Inte vill vill Inte...
Svårt.. Man blir ju Inte Yngre precis.... Nää ja tror de räcker med två....
 
 
Vi höll alla på att Gosa Ihjäl oss... på denna Söting...!!!
nea va till Badhuset med en Klasskompis på efm,, och sen fredagsmys Hos Vännen Filippa på Kvällen...
Hon va TRÖTT när hon kom hem..=) Tro ja de...
 
De va LEDIG helg för Mig... skönt..
Lördagen fick vi först besök av Morfar som Handlat present till Oss.. =)
Så de blev att Plantera Krokus i Sötasmå kannor... får vi se om de växer upp... Ungarna Gillade de,,
& lite Pyssel med... Rita måla klippa klistra....=)
 
Sen blev det En sväng till Godisbron med Ida..
Nea va hos en Kompis.. Sen skulle Ida på Disco kalas... hon va så fin... Jag har färgat håret på gulltussarna som Yohio... =)
 
Färgen kan sitta flera veckor... men ja såg nu efter badet hur den tvättats ur endel.. vilket Inte gör nåt.. för Nea ville ha Blått nästa gång sa hon... =)
Jisses vad har ja gett mig in på?? färgen fastnade som FAN på händerna... =/ tur att ja hade en kartong Kirurg handskar här hemma... men va gör man INTE för sina kottar....
 
På Lördagskvällen kom fam Åberg hit... vi Mumsade snask & snackade skit.. Jo drack en Cider åxå... ISKALL dö gott... =)
och så klart Kollade vi på MELLO!!!
Kvällens bidrag.. Näää de va lite knas i röstningen tyckte ja Personligen...
Anton och jean Banan hade ja velat haft direkt båda två... men men Blir ju så Ibland...
Ja längtar Iaf IHJÄL mig till stora slager festen!!! WHOOP va de kommer bli GRIIMT... =)
Fick min Slager Doris I fredags... den va STOOOOOR !!!!!
TACK AMANDA!!
 
Idag söndag va de ju Ridskola... och eftersom Nea inte vill Längre... fick Ida ta med Vännen Emma... de gick Jättebra.. hon va så Nöjd... sen fick hon följa med oss hem en stund till Hennes mamma slutat Jobbet!!!
 
Lunch hos svärisarna.. ungarna fick gosa med Hundarna...
 
 
Nu på efm har vi hjälpt vännen Melissa meden soff hon köpt och D tog hennes gammla till firman... de va ett Kånkade upp & ner i trappor tre våningar.. Phew,,, MEN vi fixade de... =)
 
Måndag i morgon NY vecka!!!
Ha de Gott
 
FIA
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0