<3 Sov gott NOVA 2000-11-04-2013-01-21 <3

 
Idag har vi stor sorg i vårt blå hus.. =(
Sent i går kväll... fick Nova Antagligen en Hjärnblödning eller stroke... och vi fick åka AKUT till södra djursjukhuset där vi efter lite prover och rådgivning med en UNDERBAR vetrinär bestämde att för Novas skull att de va dags för henneatt somna...
Ett DJÄVLIGT jobbigt beslut... ja grät HELA vägen i bilen på väg dit..
.D körde fort.. tror de tog oss 45 min till Kungens Kurva... som annars tar c:a en timma... dock va de sent så de va knappt nån trafik...
 
Vi va Ju inne med henne på Morgonen...tog lite prover och konsulterade med vet... fick starka smärtstillande tabletter till henne... sen åkte vi hem...
Men de blev bara några timmar hemma...morfar va här & passade barnen jag va och tränade...
D va i norrköping... ja kommer hem löste av Morfar... fixade lite mat... sen kom D..
och de va som om Nova"väntat" in honom. och slappnade av då hela familjen va samlade....
hon låg i köket vi satt vid bordet.... då hon skulle resa sig kunde hon knappt det hon tippade till vänster,
Benen bar henne inte...
Ja FOR upp ur stolen Ut i vardagsrummet dit hon hasat... tar tag i henne och ser hur Ögonen rullar i huvudet på henne...
Fick PANIK... D kom åxå farande.... och tog henne i famnen....
ja ringde Akut till Södra och vi fick order att komma direkt... vi lämnade halväten mat i köket in med Halvnakna (nästan nattade) barn i bilen och Ilfart till Djursjukhuset...
Där hade hjärtat piggna till... lite hängig men på benen....
vi pratade med vetrinären... berättade hela historien.... ja sen vet ni ju resten....
 
De va så Fint & lungt....Barnen va med Lika lessna som vi,,, vi satt alla 4 på golvet runt Nova... klappade pussade kramade och pratade med henne In i de sista....de va lungt och stilla... vi grät alla 4 då hon drog sin sista suck...
Så otroligt jobbigt...
Ida blev så lessen skrek& grinade högt halva vägen hem...
Linnea va åxå mycket Lessen... men hon tog de på ett "vuxnare" sätt ,,,
Men de va så SKÖNT att barnen va med... Ida förstod inte riktigt va vi menade då vi sa att nova skulle somna och att vi skulle Lämna henne...
Så nu fick hon se att nova verkligen Va död...att hon inte skulle vakna och sakna oss... tror de va de hon va mest undrande över... att vi skulle lämna henne sovandes...
Inte så lätt så klart.....
 
Vissa kanske tycker att de är helt stört att vi fotade henne då hon sov... men för Mig eller Oss är de terapi... barnen ville ha bilder utskrivna så dom kunde visa sina vänner och berätta att Nova va så gammal & sjuk att hon fick somna...
Så Ja delar med mig på Bloggen av dessa Fridfulla Kort... Tyck va ni vill...
 
Vi VET att vi gjorde rätt...Nova va Gammal.. Hon har levt ett Underbart Liv.. Hon har varit med oss ÖVERALLT... vi har gjort en massa saker med henne.. och hon har kommit & gått på tomten som hon vill... tack vare underbara Grannar,,, på sommaren har hon haft 3 hus att vistas i..
.Hon va ÄLSKAD av så många!!
 Vi vet att hon ville detta... hon va så trött på all smärta i lederna... De va dags för henne nu...
Och De känns Bra att de blev på detta vis.. för att slippa Boka en Tid att somna... att slippa den Jobbiga tiden...
TACK till Södra Djursjukhuset för Deras proffsiga bemötande.. kloka ord och Kunskap...
Vi rekomenderar STARKT er som har husdjur ÅK dit...
Närmare än strömsholm.(från oss) Mindre och Personligare...Underbar personal
 
Jag har Idag gråtit så mycket... att jag har Tork sår under näsan... Ögnen är svullna och Varje tår som nu trillar svider på Mina kinder....
och Jag saknar Henne så OTROLIGT mycket.... de va Tungt att Plocka undan hennes leksaker,ben.korg,matskålar och Koppel idag....
Hon har ju funnits i vårt liv så många år... Älskade vovve!!!!
 
Så klart har ja en massa Foton på henne.... kikade igenom en Lite Bråkdel idag... Jag är GLAD att ja Fotar JÄMT... har så mycket Minnen i mina bilder...
Och ja är glad att jag har Bloggen... HÄR finns Så mycket fina minnen åxå...
 
Bjuder på Några av mina Underbara Foton på vår ÄLSKADE (Funny Kumari) NOVA
 
SÖTASTE valpen va??!! Som en liten BJÖRN... =)
 
Lite skillnad på en annan åxå... fotot ovan är från 2002!!
 
Och hon ÄLSKADE ju att bada simma & gräva sten... =)
Kan tro att hon badar för fullt där hon är Nu.. =)
 
ÄLSKLING!!!
 
Och ett klipp från hennes 11 Års dag!!
 
 Detta klipp är från mars... 2012..
den sommaren fick hon fästng sjukdommarna.. och blev DÅLIG... efter den va hon Inte sig själv... även om hon va Pigg emellanåt...
 
 
 Skall?? =) Inte hennes starka Sida.. =)
 Tänk att sommaren 2012 skulle bli hennes sista... TUR att hon fick va med Där hon trivdes bäst... på en Kobbe Ut i skärgården...
 
 
Nu tycker vissa säkert.. SHIT va hon ältar denna Hund... Men hon va ett av våra barn... och har man inte haft husdjur kan de va svårt att förstå den SORG som man känner när en del av mitt hjärta bara Slits bort... =(
 
Jag pratade med min Bästis om detta idag... om hur Jobbigt de är Speciellt när man tycket att man sörjt klart och är redå att gå vidare...
då nån man Känner som vet om situationen.. kommer fram och typ ÅÅÅ guuud va JOOOBBIGT .. stackars er Hur måååni... med sån mjäk röst...
Då är iaf jag en sån person som Börjar BÖLA direkt.... SKIT jobbigt... och Nån Ojjar sig...
Så därför tycker jag att de är Underbart skönt med Facbook, Instagram och Min blogg där ja kan dela mitt liv så Ni som följer mig på dessa VET va som hänt... att ja slipper Berätta allt Om & Om igen.. för de gör ONT att göra de...
Så snälla om ni vill säga nåt... Gjör de inte på ett sånt ÅÅÅHH NÄÄÄ fyy va JOOOBIGT stackars ER... sätt för då kommer ja GARANTERAT börja BÖLA... och ja ORKAR inte med de!!!
Alla är vi Olika & Jag är en BÖLANDE person... vilket ja HATAR i vissa lägen....
 
Jag vill iaf TACKA er alla som på Facebook & via Sms krama om oss... De känns JÄTTE bra  TUSEN TACK till er alla!!!
 
Nu Sitter vi här... med Lite Tända ljus vid Novas Kort... och Myser.... saknar .
 
Tack för att ni tog er tid att Läsa min "terapi"...
 
I morgon ska vi Jobba Igen ... Ida är feberfri och de ska bli DJÄVLIGT skönt att komma in i vardagen igen....
Ridskola i möra mä.. =)
FIA
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh va fint skrivet Bästis ❤❤❤!
Puss!

2013-01-22 @ 22:27:27
Postat av: Kajza

Vackert skrivet och vet att det blir terapi. Så mycket minnen, så mycket sorg. Där hon är nu är hon frisk o springer ich badar och gräver :) hoppas nu inte detta var för mjäkigt utan lite wtyrka. Stora styrkekramar

2013-01-22 @ 22:29:01
Postat av: Anonym


Livet finns bara där
Självklart och som om det alltid funnits

Rutinerna tar över
Vi hinner inte
Dagarna bara rusar iväg
Och vi följer med
som om vi var tvungna till det

Men vem har sagt
att vi måste springa genom livet?
Vem har bestämt
att allt ska gå så fort?

En dag kanske allting stannar upp
Inom loppet av bara några minuter
kan hela vår värld förändras
Den värld vi tar för given
De människor vi älskar
men inte alltid talar om det för

När de försvinner
finns inte längre någon självklarhet

<3


2013-01-22 @ 23:12:47
Postat av: Tessan Fredriksson

Ta hand om er allihop. Sörjer med er! Stor kram

2013-01-23 @ 05:55:36
Postat av: Linn

Stor kram till er!! Tårarna rullar ner på mina kinder oxå. Kram!

2013-01-23 @ 09:17:13
Postat av: Jeanette Stengel

Sitter här med Milton som sällskap och gråter hejdlöst när jag läser allt fint som du skrivit.Alla underbara minnen och bilder på Nova...så fint.Milton tittar på mig och undrar nog vad det är som hänt med matte och bökar sig närmare mig där jag sitter på soffan.Styrke kramar till er alla.

2013-01-23 @ 09:40:37
Postat av: Lina

Många kramar till er!!!!! Jätte fina bilder och fint skrivet.Nova har det bra i hund himlen badar o busar för fullt. Ni fick 12 härliga år med henne och hon med er!ta den tiden att sörja för det får man. Sitter med mina två lufsar och o bävar för den dagen dom somnar in. Många många kramar ❤

2013-01-23 @ 12:43:34
Postat av: Diana

Jag tror inte att någon tycker att du ältar! Som du säger var det en familjemedlem! Det var väldigt fina bilder, tack för att du delade med dig. Ni måste vara lyckliga som har fått leva tillsammans med henne i så många år! Otroligt fin :)

Nu har ni varandra att dela minnen och skratt med. En del av ert hjärta är nog på en annan plats och lever livet - piggare än någonsin :)

Kram till er

2013-01-24 @ 11:39:37
Postat av: Jessica

Åh fina Nova jag sitter här o gråter, vackra hund klart det har varit ert barn, er fina familjemedlem.... Fina hund, hon har haft den bästa familjen o nu kommer hon alltid skydda er....
Kram till er
<3

2013-01-25 @ 13:04:21
URL: http://busnova.blogspot.com
Postat av: Anonym

Åh vad fint skrivet. Har inte bågat läsa detta förrän nu då jag är för mig själv. Tårarna rullar nerför mina kinder också. Vilken underbar familj hon fick ha i 12 år, lyckliga Nova! Livet går vidare och vi med den. Kram

2013-01-27 @ 22:33:41
Postat av: kerstin

jobbar natt,tårkar tårar och mascaran rinner. Vad glad jag är att just ni tog en valp efter min Liza. Jätte fint skrivet. Liza har nu varit borta i snart 4 år men jag tänker nästan på henne dagligen. Ha det bra hela familjen <3

2013-01-29 @ 02:48:47
Postat av: Eva Westcoasttollers Svensson

Någon av det vackraste berättelser jag läst och tårarna strömmar ner. Så mycket kärlek så mycket ömhet.

2013-02-20 @ 12:16:52
URL: http://westcoasttollers.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0